Köpvillkor

OM STIPENDLY AB

Stipendly AB (Org. Nr 559421-7340) är ett svenskt aktiebolag registrerat för F-skatt, med adress Högbergsgatan 10, Södertälje, Stockholms län, Sverige.

PRISER OCH BETALNING

Priserna på våra tjänster anges inklusive moms. Priset som anges vid utcheckning är det totala och slutgiltiga priset. Leveransen av stipendielista sker digitalt och är kostnadsfri, och stipendielistan hittas under inloggade sidor under Mina stipendierapp.stipendly.se efter betalning. Alla köp är engångskostnader och extra kostnader tillkommer därför inte på ett köp, om inte annat anges vid utcheckning hos vår betalpartner Stripe (https://stripe.com/).

Priserna på våra tjänster kan komma att uppdateras för framtida kunder. Vi förbehåller oss rätten att ändra och korrigera sådan information. Våra avtal med kunder som redan har betalat för tjänsten påverkas inte av en eventuell prisändring som gäller efter ett tidigare köp.

BETALNINGSVILLKOR

En betalning till Stipendly är en engångsbetalning för tillgång till kundens skräddarsydda stipendielista. Betalning sker via valfritt betalalternativ som erbjuds genom vår betalningspartner Stripe (https://stripe.com/). Betalningsvillkor som tillkommer utöver köpvillkoren på denna sida finns att hitta vid utcheckning hos Stripe.

GARANTI OCH SERVICE

Vad tjänsten innehåller:

Ett köp av en stipendielista hos Stipendly innefattar ett personligt utdrag från vår lista på stipendier. En betald och levererad stipendielista kommer att innehålla den mängd stipendier som anges på sidan Mina stipendier innan betalningen utförs. Listan baserar sig på svaren i kundens ifyllda quiz och presenterar alla matchningar på stipendier som vårt system hittar.

När du köper en stipendielista av Stipendly så levereras den automatiskt av vårt system efter betalning. Detta genom att den görs tillgänglig under sidan Mina stipendier vid inloggad profil på Stipendly.se.

Skulle något tekniskt fel uppstå som förhindrar den automatiska leveransen av listan, så skickas även ett mejl med aktiveringslänk som låser upp den betalda listan. Kontakta oss på support@stipendly.se så hjälper vi dig så snabbt som möjligt.

Kvalitetsgaranti:

Vår databas på stipendier uppdateras minst en gång per år. Senaste uppdateringen var december 2022. Då vissa hemsidor för stipendierna ändrar sin länkstruktur, så rekommenderar vi vid föråldrad länk att man söker på stipendiets namn i en sökmotor för att hitta den nya länken för ansökan. Vi reserverar oss för att länkar i en köpt stipendielista kan vara brutna och att information kan vara felaktig/inte helt uppdaterad.

Om mer än hälften av dina stipendier i din lista har felaktigheter eller har upphört att existera helt vid tidpunkten för ditt köp, så kontakta oss på support@stipendly.se så hjälper vi dig så snabbt som möjligt med att skapa ett återbetalningsärende.

Tillgänglighetsgaranti:

Vi arbetar ständigt för att vår hemsida och produkterna den tillhandahåller ska vara tillgänglig(a) och åtkomlig(a) när som helst, var som helst, och vi ser i grunden inga hinder för att komma åt innehållet på webbplatsen (app.)stipendly.se.

Vi åtar oss att betalande kund ska ha tillgänglighet till sina köpta tjänster i minst 12 månader efter utfört köp. Har du förlorat tillgång till de inloggade tjänsterna på (app.)stipendly.se sett till 12 månader efter utfört köp, utan att vi innan eller efter har kunnat mejla ut listan till vår kund, eller meddelat kunden 2 månader innan begränsning av tillgången, så har kunden rätt till en återbetalning enligt vår tillgänglighetsgaranti. Kunden är då välkommen att skicka ett mejl till support@stipendly.se.

När tillgänglighetsgarantin inte gäller:

Det kan uppkomma situationer där vi på grund av antingen underhåll eller tekniska problem måste begränsa tjänstens åtkomst tillfälligt. I dessa situationer ska vi arbeta för att tydligt ange när ett återgående till ordinarie tillgänglighet etableras på webbplatsen, så fort vi blivit varse om begränsad tillgänglighet. I dessa fall gäller inte tillgänglighetsgarantin, men kunden är varmt välkommen att skicka ett mejl till support@stipendly.se för hjälp.

Skulle tjänsten i något fall upphöra att existera, alternativt sluta vara tillgänglig i permanent form i en oöverskådlig framtid, så åtar vi oss även då att informera alla kunder två månader i förhand, alternativt mejla den personliga stipendielistan till varje enskild kund. Vi rensar sedan även våra databaser från samtliga användares personuppgifter. Givet att vi kan mejla stipendielistan till våra kunder som tillkommit inom åtminstone 12 månader räknat från stängd åtkomst till våra tjänster, så är detta ett undantagsfall där vår tillgänglighetsgaranti inte gäller.

ÅNGERRÄTT

Du har ångerrätt om vi inte kan leverera din lista, varken via våra inloggningssidor, eller i undantagsfall fall via din angivna e-postadress i fallet av tekniska problem som förhindrar tillgång via dina inloggade sidor.

I fallet av att både tekniska problem och e-post hindrar dig från att få tillgång till din lista i anslutning till köpet, antingen på våra inloggade tjänster eller din angivna e-postadress i din profil, så har du rätt till återbetalning. Kontakta support@stipendly.se. Vi förbehåller oss rätten till fem (5) arbetsdagar för att svara och lösa eventuella problem, eller skicka stipendielistan manuellt via e-post, och annars påbörja processen mot hävningen av köpet och full återbetalning.

När du inte har ångerrätt:

Privatpersoner, alltså vanliga konsumenteners köp av våra tjänster, regleras av Distans- och hemförsäljningslagen och E-handelslagen.

Ångerrätt i andra fall än det som anges under rubriken ÅNGERRÄTT ovan, gäller endast om tjänsten ännu inte tillverkats eller levererats. Eftersom vår produktion av stipendielistorna är automatisk och påbörjas direkt efter betalning, så har tillverkningen påbörjats när man betalat för tjänsten. Skräddarsydda och Automatiska listor på stipendier är alltså en tjänst som inte omfattas av någon ångerrätt baserat på tjänstens beskaffenhet. Därför gäller inte ångerrätt i det generella fallet.

Eftersom våra listor på stipendier är unikt tillverkade utefter varje enskild kund, så går det i regel inte att ångra en betald och levererad stipendielista, om inte vi av någon anledning kan göra listan tillgänglig till kund via våra inloggade tjänster eller e-post.

Kontakt

Om du som betalande kund behöver tillgång till innehåll från våra tjänster men stöter på problem, så har du rätten att kontakta oss på följande mejladress: support@stipendly.se. Vi förbehåller oss rätten att svarstiden kan uppgå till fem (5) arbetsdagar.

Har du synpunkter på våra köpvillkor, är du också välkommen att kontakta oss på följande mejladress: kontakt@stipendly.se. Svarstiden kan uppgå till fem (5) arbetsdagar.